sob. Sty 18th, 2020

NKJO

Magazyn tekstów

Biznes w sieci – propozycje

Internet to przestrzeń do której może wejść każdy jako aktywny twórca treści. Daje to ogromne możliwości docierania z różnego rodzaju przekazem do bardzo dużej ilości ludzi.

Oczywiście potencjalnie ogromna grupa odbiorców to bardzo duża szansa na sukces działań biznesowych. Sieć wydaje się być przede wszystkim miejscem zarabiania. Nawet w przypadku for internetowych które są miejscem wymiany opinii itd, znaleźć można działania czysto marketingowe.

Dlaczego Internet stał się mega rynkiem, gdzie można kupić a tym samym sprzedać prawie wszystko? Zadecydowała specyfika tego medium na którą składają się następujące cechy:

  • powszechny dostęp – prawie każdy w cywilizowanym świecie ma dostęp do sieci,
  • skalowalność działań w sieci – wiąże się to m.in. z możliwością charakterystyki każdego użytkownika i wyodrębniania grup odbiorców wg cech (wiek, zainteresowania, miejsce zamieszkania itd).

Rewolucja mobilna mniej więcej sprzed 13 lat jeszcze bardziej pozwala na śledzenie potencjalnych klientów i jeszcze ściślejsze przywiązanie do sieci.

To wszystko daje potężne możliwości marketingowe.

A przy tym mimo wszystko koszt wejścia jest stosunkowo dość niski. To znaczy zmienia się to, pewne koszty wzrastają ze względu na konkurencję, jednak nadal postawienie sklepu internetowego jest tańsze niż sklepu stacjonarnego z tą samą ilością artykułów. Mam na myśli sam sklep – bez realnego zatowarowania itd, kosztów magazynowania itd – te są niezależne od rodzaju prezentacji towaru. Często sklep internetowy działa razem ze sklepem stacjonarnym.

E-commerce to często główny a nawet jedyny kanał sprzedaży. Niektóre usługi powstały w ramach Internetu i tylko w nim mogą funkcjonować, jak chociażby e booking.

Poniżej kilka propozycji biznesu w sieci: