Przewodnik po witaminie C

Witamina c jest dzisiaj najbardziej popularną witaminą. Nie stanowi toż zaskakujące, albowiem organizm potrzebuje witaminy c do ponad 300 funkcji. W rzeczywistości udowodniono, że witamina c pomaga chronić przed chorobami serca, rakiem i innymi poważnymi chorobami. Bez witaminy c organizm oraz nie byłby w stanie wyleczyć się. Dzieje się tak, albowiem witamina C jest nieodzowna do robienia kolagenu. Ilekroć dana osoba posiada skaleczenie bądź uraz, to kolagen pomaga naprawić uszkodzenie, a bez odpowiedniej ilości witaminy c byłoby toż prawie niemożliwe. Kolagen pełni dużo prac w organizmie, w tym utrzymuje narządy w miejscu, i nie byłby w stanie tego zrobić bez odpowiedniej ilości witaminy C.

Witamina c jest też przeciwutleniaczem dla organizmu oraz pomaga lepiej wchłaniać inne witaminy oraz minerały. Na przykład kwas foliowy i żelazo potrzebują witaminy c, by zmaksymalizować swoją użyteczność. Im więcej witaminy c ma organizm, tym skuteczniejsza jest jego ochrona przed przeziębieniami oraz innymi powszechnymi dolegliwościami, a witamina c może nie zapobiec zarażeniu się wirusem, ale pomaga przyspieszyć proces zdrowienia.

Prawie wszystkie owoce i warzywa zawierają witaminę c, ale niektóre mają znacznie wyższą zawartość witaminy c niż inne. Żurawina i melony mają dużą zawartość witaminy c. W rzeczywistości owoce tropikalne zawierają najwięcej witaminy c ze wszystkich owoców. Ostra papryka jest jednym z najróżniejszych źródeł witaminy c, jeśli chodzi o warzywa. Im ostrzejsza papryka, tym wyższa jest zawartość witaminy c. Niestety, witamina c jest rozpuszczalna w wodzie, więc wiele warzyw traci swoją skuteczność jako dostawcy witaminy c, jeżeli są gotowane przez długi czas. Gotowanie na parze lub szybkie smażenie warzyw zapewnia zachowanie większej ilości witaminy c. Zalecaną dzienną ilość witaminy c można łatwo uzyskać, jedząc pięć porcji owoców i warzyw dziennie, jeżeli są one spożywane na surowo bądź szybko gotowane.

Suplementy witaminy C są niezwykle przydatne, ażeby zapewnić ludziom wystarczającą ilość witaminy C. Jednakże przy zbilansowanej diecie ilość witaminy c, którą otrzymuje organizm, może być wystarczająca. Jeśli jednakże dana osoba zaczyna czuć się zmęczona lub ospała, suplementacja witaminy C pomoże to przezwyciężyć. Nie posiada niebezpieczeństwa zbyt dużej liczbie witaminy c, albowiem organizm po prostu wydala jej nadmiar.

https://podolog-warszawa.pro/

Be the first to comment on "Przewodnik po witaminie C"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*